Region Nordjylland

Rättning i ledet!

Måndag 22 juli  (Hans-Örjan)  Upp och iväg. Måndag morron. I Hirtshals tyckte tröttmössan Hans-Örjan att det var smart att välja incheckningsgaten längts tll vänster, eftersom det var kortarst kö där. Ehh,, du.... protesterade Igne försynt, den här gaten är till

Inge Och Hans-Örjan
mc2017 i Danmark - Norge 2019
Senast aktiv - från Vallentuna, Stockholms län, Sverige
Udrejse Aalborg- Amsterdam - Beijing
onsdag 4 juli 2018 - Ålborg, Region Nordjylland, Danmark

Onsdag morgen klokken kvart over syv blev Obenholtsminde overladt i Dorthe og Mogens varetægt. Ronja var dagen før afleveret ved Merete og hendes familie til pasning.Mogens kørte os i lufthavnen, hvor Mads kom og sagde farvel. Afgang kl 10.10 mod Amsterdam. I Amsterdam spiste vi frokost ,før

Maren, Jacob, Hjalte Og Merle
Familien_Hostrups_rejser i Kina 2018
Senast aktiv - från Klokkerholm, Danmark
Till haaaaaavs
tisdag 18 juli 2017 - Fredrikshamn, Region Nordjylland, Danmark

Sista dagen på våran resa blev bara bilkörande, från Bremen i Tyskland och upp genom hela Danmark till Fredrikshamn. Nu är vi nånstans ute på havet med Stena Danica..Dagen bestod i alla fall av ett planerat stopp, och det var på Calles, alldeles bredvid gränsen mellan Tyskland och Danmark,

Sista kvällen
söndag 4 juni 2017 - Fredrikshamn, Region Nordjylland, Danmark

Trevligt hotell med jättegod frukost,Lisboa i Fredrikshamn. Vi hade beställt båtbiljetter men hann att ta en tur till Lyngså och Saeby. Kom till terminalen i god tid och det dröjde inte länge innan det började regna. När båten var framme i Gbg och vi åkte av ösregnade det, men nu skulle

Sally Andreasson
SallyochMikael i MC till Spanien
Senast aktiv - från Wallerstein, Bayern, Tyskland
Regnig dag
lördag 3 juni 2017 - Fredrikshamn, Region Nordjylland, Danmark

Efter en superb frukost gav vi oss ut, tankade och åket upp på Autobahn med lite lätt dugg. Det ökade och vi fick stanna på en rastplats för att dra på "Michelin" - stället( regnställ alltså). Regnet höll i sej i stort sett hela dan. Åkte till Fredrikshamn och tog första bästa hotell.

Sally Andreasson
SallyochMikael i MC till Spanien
Senast aktiv - från Wallerstein, Bayern, Tyskland
Skagen
onsdag 20 april 2016 - Fredrikshamn, Region Nordjylland, Danmark

I dag styrde vi kosan mot Skagen. Väl framme gick vi en runda och tittade på Anna och Michael Anchers hus och diskuterade det vi läst i vår läscirkel "Skagens dotter" om deras liv, om samkväm i deras trädgård med familj och vänner mm Strax innan kl. 11 samlades vi utanför Skagens museum

Nu korsar vi Nordsjön och seglar hem
måndag 14 september 2015 - Læsø, Region Nordjylland, Danmark

7/9 Härlig morgon med sol och fin vind NO 8-10. Startar med revad stor och genua. Det går så gott över Nordsjön. Slår ut revet och sätter focken också. Seglar i 8-9 knop i 36 timmar. Härligt. På Lille Fiskebank lägger sig vinden, så det blir motorgång. Njuter av den vackra morgonen och

13 augusti i Lökken
torsdag 13 augusti 2015 - Løkken, Region Nordjylland, Danmark

Idag var det betydligt bättre väder strålande solsken så det blev 4 timmar på stranden sedan blev det en cykeltur till Lökken centrum. Hemvägen blev en cykeltur på cirka 7 kilometer på stranden i strålande solsken.När vi kom hem ville Lotta bada igen och nu sitter vi och grillar och

PelleochLotta i Husbilssemester
Ett par dagar utanför Lökken
torsdag 13 augusti 2015 - Løkken, Region Nordjylland, Danmark

Igår kom vi till en camping söder om Lökken runt 1300 efter fått husbilen på plats var det dags att dra ner till stranden. Till vår stora besvikelse var det soligt men tyvärr halv storm så vi blev blästrade med grus. Så efter cirka 30 minuter gav vi upp och hårbotten full med grus.

PelleochLotta i Husbilssemester
Senast aktiv - från Løkken, Region Nordjylland, Danmark
Nu börjar äventyret igen.
torsdag 4 juni 2015 - Hirtshals, Region Nordjylland, Danmark

Den 28 maj lämnade vi Smögen ivriga och förväntansfulla. Det blev en ganska rumlig resa med vindar på 10-14 m/s. Havet var oroligt och bråkigare än vi sett vid andra överseglingar. Vi angör Hirtshals på eftermiddagen. Hamnfogden står på kaj och tar emot oss. Sen har det blåst, blåst

Danmark - Norge 2019

15 juli 2019 - 31 juli 2019

Då vi inte fick ihop tillräckligt med tid för att som planerat åka till Nordkap i år får vi 'nöja oss' med att göra en lite kortare tripp. Vi åker ner genom Sverige för att via Öresundsbron ta oss an Danmark, och fortsätta norrut. Häääääng med!

Bilresa genom Europa

12 juli 2017 - 18 juli 2017

Under 6 dagar gjorde vi en roadtrip i ett antal länder i Europa, målet i resan var Milano. Länder vi besökte var Danmark, Tyskland, Schweiz, Lichtenstein, Österrike och Italien. Här kan ni läsa allt.

MC till Spanien

12 maj 2017 - 4 juni 2017

Båt tåg och MC

Lär känna Danmark

18 april 2016 - 23 april 2016

Under vårterminen 2016 så har vi förkovrat oss i den danska historian, läst om vikingar, kungar, städer, Skagens målare, Ribe och Vadehavet, H C Andersen mm. Och nu är det dags för det Grande finale - en resa till Roskilde, Jylland och Odense. Vi kommer här att rapportera och berätta om vår resa.

Husbilssemester

26 juli 2015 - 16 augusti 2015

En roadtripp i norra delen av Europa Resan kommer gå till Tyskland sedan Belgien därefter Holland och Danmark

Nu drar vi västerut

28 maj 2015 - 15 september 2015

Nu tar vi vår Altair och seglar västerut. Turen går via Danmark till Shetland. Här får vi vänner på besök som vi ska visa alla "våra" härliga ställen. Sedan börjar det stora äventyret med för oss okända platser som Färöarna och Yttre Hebriderna.

Maten, människorna, kulturen 2014

7 oktober 2014 - 31 januari 2015

Klockan 05:03 den 7:e oktober skickade jag in mitt masterarbete för tryck. Sen ba' drog ja'. Med ett fönster i livet fram till den förste mars firas avslutet av 21 års studier med att åka ner till Zürich, träffa gammelt fölk och sen är kursen österut tills jag kommer till Göteborg igen. Häng med på en oförglömlig resa som jag aldrig kommer att glömma eller gör något annat! Let's go fertig los!

Normandie 2014

29 juni 2014 - 20 juli 2014

Vi ska besöka landstigningdsområden i Normandie och vingårdar i Frankrike.