Region Mittjylland

Utflykt till landbacken
tisdag 24 oktober 2017 - Restaurant Ombord, Århus, Region Mittjylland, Danmark

Så har vi intagit dagens andra buffé! Mätta och belåtna ger vi oss ut på utflykt!

Annemarie Westblom
RianochLunkan i Hurtigrutten
Senast aktiv - från Trondheim, Sør-Trøndelag, Norge
Världens största kalkgruva...och Nordens äldsta stad...
torsdag 21 april 2016 - Mønsted, Region Mittjylland, Danmark

Dags att lämna Frederikshavn och norra Jylland bakom oss. Vi gav oss iväg tidigt för att hinna med alla trevligheter och alla mil som var inplanerade för dagen. Klockan 10 stod vi alla på plats vid Mönsteds kalkgruva - världens största kalkgruva. Här gav vi oss snabbt ner i gruvgångarna

Kastrup
lördag 20 februari 2016 - Mørke, Region Mittjylland, Danmark

Så nu har resan äntligen börjat, vi är lite trötta i ögonen och det är ju kanon. Ryggsäckarna ordentligt packade, min 14 kg och Håkans 16 kg inte illa om jag får säga det själv. Nu har vi fått lite mat och en öl innan vi kan ta några timmars sömn på planet. Mellanlandar först i

Ulla Lavin
Finngrobbon i Papua
Senast aktiv - från Laholm, Hallands län, Sverige
Resan börjar - Tåg+flyg
måndag 21 december 2015 - Mørke, Region Mittjylland, Danmark

Lämnade katten hos mamma och pappa. Tog tåget ner till Kastrup där vi sitter nu. Typiskt mig att vara ute i god tid....extra god tid ;-). Men tänk om det blivit något fel på tåget på vägen ner, då är det bra att vara ute i god tid. Vi har inte behövt stressa utan checka in i lugn och ro

Kerstin Wilund Lilja
KWL i Hong Kong - Kina
Senast aktiv - från Koh Lanta, Krabi, Thailand
Dag 1 resa till Kastrup
tisdag 27 oktober 2015 - Mørke, Region Mittjylland, Danmark

Efter en sen packning var det sax att vakna och påbörja resan. Kl 11.00 skulle bilen gå mot Alvesta med mellan landning för att hämta Staffan som skulle ta hem bilen. Efter ett pusslande fick alla åtta resväskor plats i kofferten. Ingen krock hoppades vi på sa Simon. Då får jag ett

Från Björlanda, via Falkenberg till Anholt
fredag 24 juli 2015 - Anholt, Region Mittjylland, Danmark

Vi lämnar Björlanda - det är där vår nya båt ligger. Vår Bavaria 30. Detta har vi väntat på länge. Sedan förra seglatsen 2014 har vi köpt en båt. Hon heter Mareld. Vi känner varandra lite dåligt men jag ser fram emot bekantskapen. Har dock glömt av alla benämningar och ord för hur

Muddi i Segling 2015
Resan börjar!
fredag 14 november 2014 - Mørke, Region Mittjylland, Danmark

Dagen började igår väldigt bra men det visade sig att tiden inte var på ens sida! Skriva ut biljetter i sista sekund (tack Malin) som inte kom via mailen direkt + annat. Att åka mot Köpenhamn kl 16:00 blev istället kl 19:00. Men....Körningen hit gick väldigt snabbt och smidigt från

Malin Danny
Tunastravel i Asien
Senast aktiv - från Göteborg, Västra Götalands län, Sverige
Fisk och skaldjursfrossa och blixt och dunder
lördag 28 juni 2014 - Samsø kommun, Region Mittjylland, Danmark

Kjell tröstar med att säga att nu är det inga långa seglatser kvar, bara korta på 2-3 timmar åt gången. Det låter gott! Men den arga tanten från gårdagen får nu ta tag i rodret på alla plan. Behöver se den tänkta rutten igen och beräkna och ta kommando. Vi får nog glömma Tyskland.

Muddi i Seglats 2014
Sjön suger
torsdag 26 juni 2014 - Ebeltoft, Region Mittjylland, Danmark

Vi lämnar Anholt. En mysig, liten by där det är omöjligt att hålla högt tempo. Genast föll vi in i rofyllt leverne och tog timmarna som de kom. 160 personer lever på ön. Det är alltid fascinerade att betrakta andra människors liv och öde. Jag brukar se mig som en tillfällig besökare i

Muddi i Seglats 2014
Mellandag på Anholt
onsdag 25 juni 2014 - Anholt, Region Mittjylland, Danmark

MELLANDAG PÅ ANHOLT Idag ligger vi still och softar på Anholt så då skriver kapten Haddock några rader. Jeanette sa att du kan väl passa på att skriva lite, typ att jag har fått lägga band på mig när jag instruerat en bångstyrig besättningsman med häftigt temperament och om min

Kjell Nordström
KjellNo i Seglats 2014
Hurtigrutten

23 oktober 2017 - 29 oktober 2017

Världens vackraste sjöresa enl resebyrån! Vi åker med Ms Polarlys från Bergen till Kirkenes!

Lär känna Danmark

18 april 2016 - 23 april 2016

Under vårterminen 2016 så har vi förkovrat oss i den danska historian, läst om vikingar, kungar, städer, Skagens målare, Ribe och Vadehavet, H C Andersen mm. Och nu är det dags för det Grande finale - en resa till Roskilde, Jylland och Odense. Vi kommer här att rapportera och berätta om vår resa.

Papua

20 februari 2016 - 17 mars 2016

En spännande och upplevelserik resa.

Hong Kong - Kina

21 december 2015 - 6 januari 2016

Reser med familjen till Kina för att fira jul och nyår med Axel som varit i Peking och pluggat sedan augusti. Vi flyger till Hong Kong men tar tåget direkt upp till Gulin där vi möter Axel och firar jul. Därefter flyg till Sanya på Ön Hainan. Sedan vidare mot Hong Kong där vi sepnderar de sista 3 nätterna.

Karbien 2015

27 oktober 2015 - 8 november 2015

Kryssning

Segling 2015

24 juli 2015 - 15 augusti 2015

På nya äventyr med Mareld..

Asien

13 november 2014 - 23 december 2014

Nu börjar vårt äventyr. Vi kommer att beta av Thailand, Malaysia, Vietnamn och Kambodja. Vi flyger från Köpenhamn den 14 november till Bangkok där vi byter flyg med kurs mot Phuket. Stop. 1.Patong 2.Phi Phi 3.Railey Beach 4.Aonang 5. Koh Lipe 6. Langkawi 7. Kuala lumpur 8. Saigon 9. Phu Quoc 10. Sieam Reap 11. Bangkok 12 Köpenhamn

Seglats 2014

22 juni 2014 - 14 juli 2014

Tre veckor med kapten Haddock och det havsrädda kuttersmycket. Vi tänker att kursen är mot Danmark möjligen Tyskland med målet smörrebröd i Köpenhamn. Tanken är att stå ut med varandra, att jag skall lära mig segla och bli vän med havet.

USA

25 december 2013 - 26 januari 2014

laandslags resa med daniel

5 juli 2013 - 7 juli 2013

åker med min bror till danmark! han ska representera sverige i en cykel tävling :)