Halvvägs på resan
fredag 20 september 2019 - Bukhara, Buchara, Uzbekistan

Det har varit några intensiva dagar här i Uzbekistan.Vi landade vid 2-tiden på natten till i tisdags i Tashkent efter har haft ett 5 timmar långt stopp i Moskvas flygplats.Som tur var kom alla igenom tullen utan problem, har man otur vill de gå igenom alla packning för att säkerställa att

Jari Och Eva-Helen Oinas
JariEvaHelen i Sidenvägens Uzbekistan
Senast aktiv - från Samarkand, Uzbekistan
Första dagen i Japan
lördag 21 september 2019 - Yokohama, Kanagawa prefektur, Japan

Äntligen framme i Japan. Resan gick otroligt bra, inga förseningar någonstans o bagaget var med hela vägen fram. Som vanligt svårt att sova på planet så vi sov några timmar när vi väl fick vårt rum. Härliga sängar o en förväntad japansk toalett. Första måltiden har vi också

Ragnvald Eliasson
EvaRagnvald i RWC2019 Japan
Senast aktiv - från Yokohama, Kanagawa prefektur, Japan
Marknad, Needle och lite smått o gott
fredag 20 september 2019 - Seattle, USA

Dag 2, The Space Needle I morse sågs vi i repan kl 8. Ingen idé att tro att man ska ta sovmorgon när man vaknat första gången 21.33 (21.36 för de andra två) och tro att det är dax att gå upp.. 😅 Vi fann ett bra frukostställe i anslutning till Farty Towels (!!) och där tjänstgjorde

Christina Svärd
Chris68 i Seattle samt Alaska
Senast aktiv - från South Miami, Florida, USA
Resan norrut påbörjad
torsdag 19 september 2019 - Briare, Centre, Frankrike

Kom iväg tidigt och åkte små vägar i jakt på vingårdar. Stannade vid en och togs emot av en mycket trevlig dam.  Hon var mest intresserad av Nikki och glömde oss när hon kelade och busade med Nikki. När även vi fått hennes uppmärksamhet visades vi först runt i produktionen Hade tur

Seattle
torsdag 19 september 2019 -

Hotel Fawlty Towers Semestern började med båtresa och vidare mot ett hotell i Rosersberg. Ett trevligt 3-bäddsrum som passade oss bra. Jäkligt mjuk säng, trodde jag skulle få ont i ryggen, men icke, snarare tvärt om 👌🏼 Några timmars sömn senare fick vi skjuts av en halvgalning till

Christina Svärd
Chris68 i Seattle samt Alaska
Senast aktiv - från South Miami, Florida, USA
Slutspurt
torsdag 19 september 2019 - Göteborg, Västra Götalands län, Sverige

HejNu är vi på upploppet, åker imorgon.Packa, packa...

Ragnvald Eliasson
EvaRagnvald i RWC2019 Japan
Senast aktiv - från Yokohama, Kanagawa prefektur, Japan
Två kortare resor
torsdag 19 september 2019 - Stockholm, Stockholms län, Sverige

Iof har det varit bokat och klart ett tag. Men nu börjar det närma sig semestern, ska bli skönt. På måndag blir det ner till Budapest några dagar plus en snabb övernattning i Berlin igen, detta enbart för att få in en extra hotellnatt. Sen är jag hemma över helgen. Måndagen där på,

Lars Eriksson
Lukas2 i Två resor
Cambridge - Crawley och där emellan
onsdag 18 september 2019 - Crawley, England, Storbritannien

Hotel Ramada, Crawley, 21.26 lokal tid Jag vaknade redan strax innan halv 6 i min egen dubbelsäng i morse utan att kunna somna om. Dubbelrum-folket däremot, som sov under samma täcke eftersom de missat att det fanns ett till bara det att det låg i en låda, vaknade drygt 2 timmar

Oakham - Cambridge och där emellan
tisdag 17 september 2019 - Cambridge, England, Storbritannien

The Waterman Hotel, Cambridge, 21.29 lokal tid Runt halv 8 i morse kom ett meddelande på Messenger från dubbelrum-folket att de var hungriga. Och eftersom jag själv sovit rätt kasst och dessutom vaknat tidigare än önskat så satt vi snart i hotellets ena hörn på bottenvåningen och åt en

Underbara dagar vid Medelhavet

Vi har haft underbara dagar här vid spanska gränsen och i kanten av Pyrenéerna. Har kopplat av med läsning och njutit av utsikten naturligtvis ett dopp eller fler. Vi bor ca 1 km från en jätte mysig liten stad, Collioure , med många fina mysiga gränder och vackra hus. Hit puttrar