Puerto Natales

Konsten att resa långsamt

Edén ferry Puerto Montt - Puerto NatalesDag 1:Det ligger en spänning i luften. Hur kommer det egentligen att bli att sitta på en båt som inte är någon lyxkryssare i fyra dagar? Kommer den att avgå ungefär som planerat? Och hur menar de egentligen att check-in och ombordstigning ska gå

Catrin Johnson
CatrinJ i Sydamerika - äntligen dags
4 - Puerto Natales och Torres del Paine, Chile (Patagonien)

Efter en extremt utdragen gransovergang dar de verkligen hade behovt min hjalp att styra upp det hela.. Man blir ju lite fundersam nar granskontrollen inte vet skillnaden mellan Schweiz och Sverige sa jag och mina Schweiziska foljeslagerskor fick ha en liten geografilektion med dem.. Pa Chilenska

Tine Asplund
TineA i Sydamerika
Senast aktiv - från Manilla, Metro Manila, Filippinerna
Torres del Paine - Dag 5

Torres del Paine Dag 5 Jag gick upp vid åtta, frukost innan nio. Vi hade inget planerat förräns färjan hemåt kl 13. Jag var ganska mör i kroppen och knäna gjorde ont så jag kände inte för att göra något speciellt. Jag hängde vid fjällstugan och efter frukosten kom personalen ut på

Torres del Paine - Dag 4

Torres del Paine Dag 4 Sista dagen med vandring på schemat. Som på beställning så slutade det att regna lagom tills vi gick upp. Etta hade gått till toaletten på natten och oturligt nog trampat fel och stukat foten. Som tur var så var där en båt som hon kunde ta tillbaka till

Torres del Paine - Dag 1

Torres del Paine Dag 1 - 11 Mars Vi blev hämtade vid 07:30 för att bli körda ut till nationalparken, ca 2h körtid. När vi började närma oss nationalparen så stannade vi för att kolla in det vilda djurlivet. Vi såg ett par strutsar, en stor flock Llamaaktiga djur som korsade vägen

2-month anniversary

Hola compadres! Idag på dagen bör det vara två månader sedan vi tog flyget till Madrid för vidare färd mot Buenos Aires och Sydamerika. Nu när jag tänker tillbaka på tiden som har varit så har jag svårt att förstå att det faktiskt är två månader som har gått. Det kunde like gärna

Cecilia Adolfsson
Cechile i SoCeNo-Americas
Senast aktiv - från Nevada, Iowa, USA
Torres del Paine

Vi tog oss till nationalparken Torres del Paine genom Argentina och den patagoniska stäppen full med får, hästar och guanacos, och så fort vi anlände så gjorde även det fina vädret det. Parken ligger i vacker natur med de stora granittornen som namngett parken som mittpunkt. Tyvärr har

Kristian Sarría
Kiggejenny i Patagonien 2013
Senast aktiv - från Ushuaia, Eldslandet, Argentina
Patagonien, glaciärer och häftiga berg

22/2 - 2/3 Vi åkte tidigt på morgonen söderut från Bariloche till staden Esquel. Där stannade vi nästan två dagar. Egentligen ville vi åka vidare så fort som möjligt till El Chaltén men vi fick vänta eftersom bussarna ej gick varje dag. I Esquel tog vi det ganska lugnt, bodde på ett

Malin Andersson
MojjeochMallan i Sydamerika
Senast aktiv - från Manilla, Metro Manila, Filippinerna
Vilodag iTorres del Paine

Under natten har det varit starka vindbyar och regnskurrar. När vi steg upp förstod vi guidernas påpekande att vi haft tur med vädret dagen innan. På förmiddagen tittade solen fram och vi gav oss ut på en vandringsled. Skönt att röra på benen igen även om det var mycket motlut. Fina vyer

Ewa Thulin
ewaleo i Ewa och Leo i Sydamerika
Senast aktiv - från Kristianstad, Skåne län, Sverige
Heldagsutflykt i Torres del Paine

Morgonstund med guld kan man verkligen säga när vi utanför fönstret ser en mäktig klippvägg belyst av den uppgående solen, vilka färger. Tillsammans med 2 par, chaufför och guide gav vi oss ut i Nationalparken. Första stopp blev både fotografering och en språkövning för sällskapet,

Ewa Thulin
ewaleo i Ewa och Leo i Sydamerika
Senast aktiv - från Kristianstad, Skåne län, Sverige
Sydamerika - äntligen dags

7 januari 2018 - 26 mars 2018

Efter spanskastudier är det dags för praktik. Mycket outdoor i Chile och Argentina hoppas vi på, blandat med vin, god mat och lite stadsliv.

Sydamerika

13 november 2014 - 7 januari 2015

Sthlm-London-Buenos Aires Patagonien Uruguay Genomresa mot Iguassu Rio de Janeiro Ilha Grande Paraty Sao Paolo-Madrid-Sthlm

Patagonien 2013

12 oktober 2013 - 13 november 2013

Puerto Montt till Punta Arenas i bil längs Carretera Austral och Argentina, och sedan vidare mot eldslandet.

SoCeNo-Americas

2 september 2013 - 2 september 2014

Syd-, Central- och Nordamerika a:r siktet inst@llt p@ och d@ tid a:r i o:verva:gande ja:mfo:rt med pengar tas f@ dagar i sa:nder, little by little. Vi a:r tv@ iva:g p@ denna resa och det a:r alltid fint att kunna dela, b@de det oerho:rt magnifika och det vardagliga inom resandets sfa:r och gra:nser samt de mindre roliga skeendena. Vi f@r se om vi h@ller ut ett @r, det a:r planen i alla fall.

In search of the South American Pole

28 december 2013 - 5 april 2014

En liten tur till America, norra och södra samt den södra polen (Antarktis).

Ewa och Leo i Sydamerika

15 januari 2013 - 13 mars 2013

Bad i 2,5 veckor på Brasiliens ostkust. Pipa ca 10 mil söder om Natal. Rundresa som börjar med 2 dagar i Buenos Aires och besök på en estancia. Flyg till Califate. Besök i Nationalparker och 4 dygns resa på en kryssningsbåt i Eldslandets Nationalpark. Avslutar rundresan i Punta Arenas. Flyg via Santiago de Chile och Rio de Janeiro till Natal. Ca 4 veckor i Pipa innan vi åker hem.