Chile har potential! ☀ 💦 🗻 🌴
måndag 8 maj 2017 - Arica, Región de Arica y Parinacota, Chile

Två dagar i rad satt vi på en buss. Vi åt ett mål mat om dagen och blev av med all vår medtagna picknickfrukt i olika vägkontroller. Vi levde på kakor, vitt bröd och vatten. Livet var tufft där ett tag men igår stannade bussen, vi klev av. Tog vår packning på ryggen och klev över

Kusten i Chile
söndag 6 juli 2014 - Arica, Región de Arica y Parinacota, Chile

Efter en 9 timmarsbussresa genom ett annorlunda och häftigt landskap är vi nu i förhållandevis rika Chile. Vi åkte genom en nationalpark med vulkaner och världens torraste öken. Inte en öken som jag tänker mig men otaliga berg av sand. Vi är i en kuststad som heter Arica som tidigare

Sabina Skelton
Tillbaka i Återresa Bolivia
Senast aktiv - från Huddinge, Stockholms län, Sverige
Arica

[b]Arica[/b] 18-21 April Arica var sol, hav, god mat, trevlig stad, strandpromenad och lite shopping. Efter lite letande på plats hittade vi ett bra hotell (men dyrt i bolivianska mått 150kr/natt) allt i Chile är mycket dyrare än i Bolivia, nästan alla länder runt Bolivia är dyrare än här.

Emma Backlund
EmmaoNaomi i Bolivia
Senast aktiv - från La Paz, Bolivia
fredag 11 januari 2013 - Arica, Región de Arica y Parinacota, Chile

Resan hit var händelserik,hamnade mitt i Dakar rallyt, det var spännande med alla bilar och motercyklar som körde i öknen. Nu har vi varit i Arica i 2 dagar, detta är bara ett stopp innan vi åker vidare. I morgon så flyger vi vidare till Santiago, vi blev tvugna att ta flyget pga av att

Ann-Lis Alexandersson
annlis59 i Resa i Sydamerika
Senast aktiv - från Hongkong, Hongkong
Varldens torraste stad
måndag 2 april 2012 - Arica, Región de Arica y Parinacota, Chile

Igar tog vi oss till Arica, Chile. En stad som har som slogan "worlds driest city" och vi sager inte emot. Vagen mellan Arequipa och hit var riktigt haftig da den borjade i vulkanomradet med massa snotoppar for att sedan ga rakt igenom oknen. Sjalva gransovergangen ar den smidigaste vi gjort och

Lisa Lindberg
LisPett i Jorden runt
Senast aktiv - från Rio de Janeiro, Volta Redonda, Brasilien
onsdag 21 mars 2012 - Arica, Región de Arica y Parinacota, Chile

Hej! Vi har agnat dagen at att med buss ta oss fran Arequipa till Arica i Chile strax soder om gransen till Peru. I morgon natt far vi med nattbuss till San Pedro de Atacama. Vi trodde att det var Oknen vi skulle besoka. I sjalva verket har det fran Lima och hit, fransett Arequipa och Anderna, inte

Margareta Eklund
Marek52 i Peru och chile
Senast aktiv - från San Leandro, Kalifornien, USA
Varmt
lördag 18 februari 2012 - Arica, Región de Arica y Parinacota, Chile

Hej på er där hemma. Vi har just anlänt till Arica i norra Chile, en och en halv mil från gränsen till Peru. Att vi inte har hört av oss beror på att vi varit ute i på äventyr och inte haft någon tillgång till dator. Så det kommer en reserapport senare när vi landat här. Men här är

Jan Bilow
Atacama i Peru-Chile 2012
Senast aktiv - från Phu Quoc, Kien Giang, Vietnam
Chile, igen
onsdag 8 februari 2012 - Arica, Región de Arica y Parinacota, Chile

Jaha, då ska vi se. Senast ni hörde av mig tror jag minsann att jag befann mig i Sucre, den vita staden. Där är jag inte längre kan jag meddela. Från Sucre begav jag mig den 1:a februari kl. 09:00 för Uyuni City. 18:00 var bussen framme och det dröjde inte länge förrän man stod med en

Titikaka sjon och hur man tar sig till Peru
torsdag 19 maj 2011 - Arica, Región de Arica y Parinacota, Chile

Nu sitter vi pa ett internet cafe i Arica i norra Chile och sa var det inte tankt fran borjan.. Efter aventyren med passen i Oruro tog vi oss via La Paz till Copacabana vid Lake Titicaca. Vi trodde att vi var framme nar en glad Sydkorean berattade att vi maste stiga av bussen och ta en bat for att

Susanna Lundgren

10 mars 2012 - 1 april 2012

Resa i Sydamerika

26 december 2012 - 7 mars 2013

Utforska Peru,Chile,Argentina och avsluta i Rio Brasilien.

Resan utan namn

1 december 2011 - 31 maj 2012

Peru-Chile 2012

8 februari 2012 - 16 mars 2012

Vi (Janne, Gloria, Tommy och Lena) ska resa runt i Peru och Chile. Dessutom ska vi försöka hinna med en avstickare till Argentina.

Jorden runt

12 oktober 2011 - 14 maj 2012

Syd- och Centralamerika

6 maj 2011 - 26 augusti 2011

Den 6e maj lämnar vi Sverige för att ta oss genom nordvästra Sydamerika till södra Centralamerika. Vi landar i La Paz, Bolivia och tar oss via Peru, Ecuador, Costa Rica och Nicaragua till Honduras.