Bihać

Vidare mot Bosnien.

Inatt bodde vi bland bergen i en mysig liten by i Krasno ca 10mil från Bosnien. Dagen började med en etapp nedför bergen på serpentinvägar vilket man börjar förstå sig på nu. Efter det åkte vi längs kusten med härlig utsikt över havet och små karja öar. Efter nån timme var det dags

Anders Wernborg
AWG i MC RESA
Snart blir vi utsparkade!

Ja, imorgon ar det dags, da aker vi till kroatien for en vecka pa stranden. Vi har ganska brottom idag, sa det blir ett kort meddelande =) Idag ar det namligen slaktmiddag (roligt utan ao,ae,o) Det har borjat blasa har nu, okenvindar, varma som tusan, hela kudden var en svettpol imorse, aja. Ha det

Varmare kan det inte bli!

Hej alla som inte har 42 grader i skuggan! nu har vi varit har i nagra dagar, lagesrapporten ar "javligt varmt". Det gar knappt att vara ute pa dagarna, men kvallarna ar perfekta. Vi har akt runt lite och inspekterat landets kanter och horn. Det ar ett fint land, och alla manniskor har ar

Framme!

Hej! nu ar vi framme, det ar 30 grader varmt och inte ett moln pa himlen. Illa, med tanke pa att vi inte sett solen pa 2 manader! Resan ner gick jattebra, forrutom en ohmleitung vid Gratz, dar det tydligen var fler an vi som skulle igenom (rolig ko!). Vi har nastan traffat alla slaktingar och det

öl

ölen kostar 4,5 kr/st...glömde skriva det sist

Fortfarande hemma i Sanica

Dagarna flyger forbi har i heta Sanica. Det ar bad och sol som galler varje dag, man traffar pa trevliga manniskor hela tiden och fragorna man far ar ungefar alltid samma, namligen hur ar det med mor o far, mormor o morfar....borjar bli less pa att besvara dem men snart ar det dags for en svettig

En liten halsning fran Sanica

Ännu en dag med strålande solsken och varmt varmt varmt. Man kan inte låta bli lite skadeglad når man ser att det är 15 grader i Uppsala :) Vad ska jag skriva? Jag trivs bra. Över förväntan. Alla är så trevliga och alltid på skojhumör. Den dag man träffar en seriös Bonsier!

Bilder

Nu ligger det några bilder på min sida. Kolla Amils sida också, fler bilder där.

Amil och Malins resa forts

Hänvisar till Amils resedagbok för detta inlägg. Amil_Hadzic Glad midsommar

Amil och Malin i Sanica

Då var man på plats, äntligen. Resan till Zagreb gick som planerat...hann precis med bussen som gick nästan hela vägen till storstaden Ključ. Vi satt på en liten buss som åkte sakta upp för bergen och fort ned för. Sanica Varmt till att börja med. Nästan 3x så varmt som i Uppsala

MC RESA

27 maj 2018 - 9 juni 2018

Resan startar vid Helsingborgs färgeläge där båt kör oss mot Danmark sedan Mc mot Rödby och färja till Puttgarden. Här åker vi vidare mot Hamburg. Väl i Hamburg kliver vi på ett nattåg med motorcyklarna och reser till Wien. Nu börjar resan på riktigt som kommer gå västlig riktning och sedan söder ut mot Slovenien, Kroatien och Bosnien. Som jag längtar :-)

doing bosnia

12 juli 2007 - 4 augusti 2007

Ladies and gentlemen, boys and girls. In a few seconds we will be landing in the most peacefull country you have ever seen. In preperation to this experience we asking you to fasten your seatbelts and try to relax. Please notice the entrence to this country is at your [b]own[/b] risk...... =)

Bosnien - Kroatien

17 juni 2007 - 7 juli 2007

Semester och släktträff

Bosnien & Kroatien

17 juni 2007 - 8 juli 2007

Backpacking i Bosnien och Kroatien med Amil.