Placencia

Del: 13
måndag 19 januari 2015 - Placencia, Stann Creek, Belize

Dag: 17 19/1-15 Placencia Denna morgon visade sig inte vädret från sin bästa sida och regnet hängde i luften när vi vaknade. Efter att ha lämnat tvätt till vår hyresvärd för tvättning gick vi och köpte frukost. Det fick bli en tur till det lokala bageriet för att köpa en limpa

Del: 12
söndag 18 januari 2015 - Placencia, Stann Creek, Belize

Dag: 15 17/1-15 Hopkins – Placencia Ja skön sömn var ju inte direkt vad man fick men det skall bli skönt att lämna detta suspekta ställe. Som tur var hade man ju då inte packat upp något mer än tandborsten så det gick ganska snabbt att plocka ihop sina saker för att sedan bege sig av

Guatemala runt och lite Belize
söndag 27 november 2011 - Placencia, Stann Creek, Belize

Viktor och jag hade alltså bestämt oss för att lämna Xela för att utforska lite mer av Guatemala. En tidig söndagmorgon tog vi bussen till Minervaterminalen, käkade några tamales och satte oss på en buss till Chichicastenango, den stora marknadsstaden. Varje söndag har de nämligen en

Niklas Gadelii
Nicoloco i Bland Huevos och Frijoles
Senast aktiv - från Granada, Nicaragua
Hello Caribbean!
torsdag 14 april 2011 - Placencia, Stann Creek, Belize

I tisdags kom vi fram till Placencia, en by vid kusten i Belize efter en mycket lang busstur i en sk. chicken bus (en gammal amerikansk skolbuss igen.. Puh! Val framme med bussen, svettiga och varma, fick vi aka bat in till denna mysiga by. Har ar det verkliga Karibien med vit strand, kokospalmer

Vardagsliv
lördag 19 mars 2011 - Placencia, Stann Creek, Belize

Forst: Vi ar numera i Belize igen, Placencia. En liten liten liten by langs kusten. Bor himlans bra. Ater himlans gott. Har inte sa himlans bra vader. Dricker en himlans massa kaffe. VARDAGSLIV Nu over till varan vardag, da det ju faktiskt ar sa att man skapar sig en liten vardag i sitt liv

Julia Forsberg
JuliAnnika i mine is yours
Senast aktiv - från Placencia, Stann Creek, Belize
Seglingstur!
söndag 6 mars 2011 - Placencia, Stann Creek, Belize

Lite dalig uppdatering har det vart, men vi lever iaf!! :) Vi lamnade Caye Caulker i tisdags for en 3-dagars seglingstur!! Men innan vi akte hann vi med varsin 70-minuters massage :) Vi skulle ju dyka pa mandagen men da var det for blasigt sa det blev installt! Det blev ingen dykning dar, sa nu

Seglingen
lördag 5 mars 2011 - Placencia, Stann Creek, Belize

Nu är vi framme i Placencia, södra Belize. Första seglingsdagen: Vi möttes klockan sju på morgonen, åt lite frukost och sen lastade vi på våra grejor på båten. En massa sol, reaggemusik och rom punch. Vi seglade lite, snorklade lite.. En av killarna som jag reser lite med nu fiskade

Slapp, slappare,slappast
lördag 19 juni 2010 - Placencia, Stann Creek, Belize

Hola chicos! Idag har vi spenderat hela dagen hittills med att lasa, forst pa balkongen, sen pa stranden och sen pa balkongen igen. Om ni inte last "Tre sekunder" sa gor det, den gar bara inte att slappa! Det blir inte sa mycket annat gjort har, efter en tur runt dykforetagen sa visar det sig att

Johanna Janson
smugs i Pa resa i Nicaragua
Senast aktiv - från Uppsala, Uppsala län, Sverige
Placencia - for skona dagar innan resan hem
fredag 18 juni 2010 - Placencia, Stann Creek, Belize

Hejhej! Igar lamnade vi San Ignacio och grottorna for att bege oss till kusten dar vi nu befinner oss. Det blev en ganska lang bussresa med "chicken bus" till staden Independence och vidare darifran med taxibat till halvon Placencia. Jakob hade snappat upp fran Guideboken att det skulle vara

Johanna Janson
smugs i Pa resa i Nicaragua
Senast aktiv - från Uppsala, Uppsala län, Sverige
Antligen!
fredag 7 maj 2010 - Placencia, Stann Creek, Belize

...Far ni höra nagot fran mig! Wow!, ni maste va overlyckliga :P Och jag ar nog lite overtrott... Har antligen fatt gratis Internet, men nu star den trevliga vardinnan sa klart o vantar pa att jag ska ga, for hon vill sova. Ar just nu pa nat litet hostel i Dangria. Har ingen aning om vad som

Maria Knutsson
Marayak i Guatemotala :)
Senast aktiv - från Strömstad, Västra Götalands län, Sverige
Mexico, Beliz och Guatemala

3 januari 2015 - 7 februari 2015

Bland Huevos och Frijoles

3 oktober 2011 - 2 maj 2012

Reser runt i Centralamerika. Har oceaner av tid. Gör det som faller mig i smaken, låter vinden föra mina steg. Försöker glömma att jag är en eländig gringo, och har som ambition att komma nära den eldiga latinosjälen. Dansa salsa tills jag faller. Förhandla marknadspriser som en gud. Alltid ha sol i ansiktet. Blixtrande vita leenden, nyfikna ögon. Starka färger och dofter. Försöka lösa pusslet att vara människa.

Från Guatemala till Panama... och allt där i mellan!

4 april 2011 - 27 maj 2011

mine is yours

17 februari 2011 - 26 mars 2011

Umeå -- Kalmar -- Lund - Köpenhamn - Frankfurt - Cancun --- whatever --- Cancun - Frankfurt - Köpenhamn - Lund -- Umeå

Aventura!

3 februari 2011 - 1 april 2011

Sol, bad och fest! Jag och Sabina äventyrar lite i centralamerika :D Hola Mexiko!

Centralamerika <3

7 januari 2011 - 19 juni 2011

LOVE IT!

Pa resa i Nicaragua

22 maj 2010 - 24 juni 2010

Som avslutande moment i kursen Globalmedicin vid Uppsala Universitet, aker jag med en grupp ssk-och lakarstudenter till Leon, Nicaragua for en narmare observation av landets halsosituation. Nar kursen ar avslutad bar det av mot nya aventyr i sallskap med pojkvannen, med Belize och Guatemala i sikte.

Karribien

15 mars 2010 - 29 april 2010

Njuta av varme och sol, that´s it!

Guatemotala :)

11 mars 2010 - 14 maj 2010

Ska plugga spanska o sen får både jag o du se vad som händer, om jag hittar på nåt annat oxå :)