Seventeen Seventy

Fraser Island, Bundaberg, 1770
tisdag 24 april 2012 - Seventeen Seventy, Queensland, Australien

Förra inlägget blev lite kort då jag blev avbruten av en gnällig bibliotekarie som minsann inte skulle jobba över. Natten efter vi kom tillbaka till Hervey Bay från Fraser Island så hade någon vart inne i vårt rum. Nån idiot hade tagit en cigarett och gick in bakvägen till rummet utan

Rainbow Beach, Hervey Bay, Fraser Island
torsdag 19 april 2012 - Seventeen Seventy, Queensland, Australien

Då har jag hunnit med lite till sedan sist. Efter Noosa fortsatte jag till Rainbow beach i tre dagar där jag bara slappade låg på stranden och såg en mäktig sanddyn. Begav mig sedan vidare till Hervey Bay vilket var en riktig skitstad men det var därifrån jag åkte ut till Fraser

Seventeen Seventy
torsdag 2 februari 2012 - Seventeen Seventy, Queensland, Australien

Ciao! Fran Rainbow Beach akte vi en buss pa 6 timmar till 1770! Det var mer som ett mellanstopp som vi var tvungna till innan var seglingstur till Whitsundays. 1770 ar en liten surf-ort med en strand och en huvudgata och mest backpackers. Borjar langta lite efter en storstad nu nar vi besokt flera

Tipps från coachen
torsdag 17 februari 2011 - Seventeen Seventy, Queensland, Australien

Kim Jong jill sa till oss att dra till stranden 1770 vilket vi gjorde idag. 13 mil över bundaberg, kass väg och en kass sterio, Men världens coolaste namn på en stad iaf. efter lite fel körningar och rätt körningar e vi nu framme. en lång jävla strand som va nice och bada vid. men vart

Markus Nyholm
nyHawk i Söker lyckan - Jorden runt !
Senast aktiv - från Karlstad, Värmlands län, Sverige
Resan norrut, 2-7 januari
onsdag 19 januari 2011 - Seventeen Seventy, Queensland, Australien

Vi lämnade Sydney och Blue Mountains bakom oss den 2 januari efter att ha stannat där i lite mer än tre veckor. Nu var det dags att se östkusten. Vi tog oss mot Nelson bay och Port Maquarie. Båda väldigt fina ställen med vacker natur. Vi körde mot Byron Bay (underbar stad, hippiestaden,

En bil och massa kul
fredag 18 juni 2010 - Seventeen Seventy, Queensland, Australien

Ojojoj var ska jag borja. Efter nagra av de mest annorlunda dagarna har i Australien har jag nu kommit till 1770/agnes water dar nagra chill och lugna dagar vantar och det behovs kan jag saga. Har ju hunnit med en hel del sen jag lamnade Surfers, bl.a. Fraser Island och an sa lange ar det

måndag 29 mars 2010 - Seventeen Seventy, Queensland, Australien

Goddag. Skulle garna skriva ett langre inlagg idag men har inte mycket tid kvar har. Vi har det fortfarande mycket bra men det borjar kannas som om vi ska rora oss vidare nanstans. Amerikanen som vi ar har uppe med fick inte ha kvar sitt jobb pa restaurangen langre. Har ar inte mycket kunder har

Solen har kommit.
torsdag 25 mars 2010 - Seventeen Seventy, Queensland, Australien

Hej alla Dar hemma. Solen har kommit hit nu och vi har bra vader varje dag. Blir mycket strandhang och vi har bland annat byggt ett "fort" pa stranden. Saknar tyvarr vaggar for tillfallet men vi haller pa. Annars rullar det mest pa och vi slappar mycket. Ha det bra alla sa hors vi snart

Fortfarande ingen tackning.
onsdag 17 mars 2010 - Seventeen Seventy, Queensland, Australien

Hejsan. Skulle bara saga att vi trivs superbra har uppe och har blivit mycket strandliv dom senaste dagarna. Igar gick vi ut pa lite trekking och hittade en superschysst strand som var omringad av klipppor. kanns jattebra att vara har uppe. Skulle bara skriva lite har sa att ni vet att vi

We are alive
söndag 14 mars 2010 - Seventeen Seventy, Queensland, Australien

Tjaba! Long time no see kara dagbok. vi befinner oss nu i en liten hala som heter 1770, ingen aning om var namnet kommer ifran. Finns dock inte sa mycket att gora har forutom att aka mini-motorcykel som jag och Rodie ska gora imorgon!! kommer att bli nice. Sen det senaste inlagget sa har vi

Australien

28 februari 2012 - 28 februari 2013

Backpacking i Australien

26 december 2011 - 28 februari 2012

Tjenare mannen! Har sammanfattar jag var backpacking-resa! Trevlig lasning :)

Söker lyckan - Jorden runt !

4 oktober 2010 - 17 april 2011

drar en liten tripp for att slippa svenska vintern, och se migomkring for att gora natt vettigt med mitt liv och se vad som e pa andra sidan av denna jordglob. borjar med bali 1v sen australien 6,5 manader och da aven dra till nya zeland sen till hawai 1v sen usa san fransissco, och ta bil lr natt ner till los angeles sen hem :P en liten lista på vad jag tänkt lära mig: dyka surfa kanske mer om andra länder komma bort från monitonin gå upp i vikt forsta va australenare sajer och prata engelska

Backpacka i Australien

27 augusti 2010 - 30 mars 2011

Aussie, Nya Zee och Thai

30 januari 2010 - 2 april 2010

Pops och Tuss tröttnar på vintern och bestammer sig för att återvända till det underbara igen, och få med lite Nya Zeeland och Thai på vägen. :)

Stockholm-Australien

3 februari 2010 - 9 april 2010

Hur två töser klarar sig i den nya världen... Aussie here we come!

I en kängurupung på savannen

2 februari 2010 - 1 juni 2010

Efter mycket om och men beger vi oss nu till andra breddgrader. Med stora förhoppningar på resan hoppas vi på att komma hem med en hel del ny erfarenhet om livet.

Australia QLD 2010

6 mars 2010 - 29 mars 2010

Vi åker till Brisbane via Frankfurt och Singapore och bor hos goda vänner där. Vi hyr en bil och gör en längre resa upp mot Rockhampton