Cape Tribulation

Dag 13-15 - Daintree rainforest o Cape Tribulation
söndag 2 december 2018 - Cape Tribulation, Queensland, Australien

Vaknade när klockan 06.05 ringt i 5 minuter, men då hade jag också varit vaken ett bra tag vid 04.30 tiden. Det blev 20 minuter yoga på balkongen, ett konstigt youtubepass som inte alls passade mig. Dessutom var det full rulle på gatan utanför, det kändes som att hela stan redan var i full

Tine Asplund
TineA i Oceanien
Senast aktiv - från Wanaka, Otago, Nya Zeeland
tisdag 13 november 2018 - Cape Tribulation, Queensland, Australien

Klockan 07.15 blev vi upphämtade av bussen för att börja våran resa till Cape Tribulation. Det är där regnskogen möter Stora Barriärrevet.Första stoppet var på en Willife Habitat där vi såg många olika djur som lever i vilda i Australien.Framme vid Cape Tribulation bjöds vi på

måndag 14 maj 2018 - Cape Tribulation, Queensland, Australien

Mer regnskog, vi är några mil norr om Cairns, faktiskt så långt upp man kan komma utan fyrhjulsdrift. Boende på Wildwood i fint hus med regnskog runt omkring. En plats där man helt förlitar sig på solceller och regnvatten. Detta är en fruktfarm och ägarna förser oss med de mest

Marie
Gustsfssonmarie i Australien
Senast aktiv - från Costa Rica
Regnskog och wallabin

En dag med guidad tur i regnskogen, båttur på Raintree river och ett möte med wallabin. En släkting till kängurun. Vi såg tom en krokodil i vassen på floden.

söndag 21 december 2014 - Cape Tribulation, Queensland, Australien

Dagen efter att vi varit på Barriär revet hade vi en ”vilodag” i Cairns. Vi hängde till största delen på hostlet och tog det allmänt lugnt. Dagen efter däremot bar det av igen. Den här gången var det en tredagars utflykt till Cape Tribulation som stod på schemat. Vad som gör Cape

Stora Barriärrevet och krokodiler
söndag 7 december 2014 - Cape Tribulation, Queensland, Australien

Igår den 6:e åkte vi ut med båten Ocean spirit I på stora barriärrevet. Vi snorklade på en guidad tur av marinbiologen Dave, såg fåglarna som ruvade på Michaelmas cay och åkte en båt där man kunde se under vattnet (semi-submersibal). Att snorkla var helt fantastiskt. Vi såg

Ridtur & nattvandring i regnskogen
torsdag 9 januari 2014 - Cape Tribulation, Queensland, Australien

Upp lika tidigt idag för att komma iväg på en hästtur. Det är så varmt så de anordnar bara morgonturer, vilket är bra för hästarna och för oss också såklart, det är olidligt svettigt här! Kl. 8 mötte vi upp med en kille, Tom, som körde oss på skumpiga vägar till en hästgård.

Snorkling med havssköldpaddor vid Stora Barriärrevet
onsdag 8 januari 2014 - Cape Tribulation, Queensland, Australien

Vi gick upp vid 6.30 för att ta oss till ett vandrarhem, PKs, som serverade en tråkig frukost. Vi gick sen ner till stranden där vi skulle ta vår båttur. Vi fick vada ut i vattnet för att komma upp på den lilla, men snabba, båten. Vi var 10 personer som skulle med på Ocean Safaris

Cape tribulation
tisdag 24 september 2013 - Cape Tribulation, Queensland, Australien

Cape tribulation ligger 3h norr om Cairns och för att komma dit måste man åka en liten båtfärja över en krokodiltät flod. Vi åkte på en tur där men såg tyvär bara en krokodil. Vi fick höra historier om att för cirka 10-15år sedan korsade polisen inte floden för då blev de

Frida Gissen
fridaoscar i Andra sidan klotet
Senast aktiv - från Melbourne, Victoria, Australien
Paddling i regnskogen
lördag 28 september 2013 - Cape Tribulation, Queensland, Australien

Hej Idag har vi varit äventyrliga! Vi har paddlat havskajak över de inre delarna av Stora Barriärrevet med utsikt över regnskogen! På morgonen satte vi oss i bilen och åkte själva upp till regnskogen norr om Daintree River, till Cape Tribulation. Det tog oss totalt ca 3 timmar, inklusive

Oceanien

18 november 2018 - 12 januari 2019

Via Hong Kong till Australiens östra kust och därefter Nya Zeeland

Down Under - Resan som äntligen blev av!

15 oktober 2018 - 13 januari 2019

För 10 år sedan var vi i USA och firade min 40 års dag och då sa jag att när jag fyller 50 år, så vill jag att vi firar den i Australien. Nu närmar sig dagen D då vi börjar vår resa föra att fira min 50 årsdag. Vi kommer att besöka Hong Kong, Australien, Nya Zeeland och Thailand under vår tre månader långa resa. Välkommen att följa med oss på vår livs resa Down Under.

Australien

29 april 2018 - 19 maj 2018

Det kändes ganska jobbigt att lämna Nya Zeeland med allt underbart vi fått se där och vetskapen om att det finns mer vi vill se. Vi är ju ganska medvetna om att vi antagligen inte får en möjlighet att resa tillbaka.... Men resan är inte slut, vi byter bara destination! Australien nästa! Vi flyger till Brisbane, hyr bil och fortsätter upp till Cape Tribulation strax ovanför Cairns.

Resan 2018

2 januari 2018 - 8 mars 2018

Vår resa går till Australiens östkust, sedan Nya Zeeland och vidare till Fiji öarna och avslutas med några dagar i Singapore på vägen hem.

Kina-Aus-NZ

1 december 2014 - 6 februari 2015

Backpacking i Australien

2 september 2014 - 24 juni 2015

Andra sidan klotet

14 september 2013 - 31 mars 2014

Följ vår resa på andra sidan jorden!

Australien 2013 (Fosters round-trip)

7 september 2013 - 6 oktober 2013

Australien, drömresan med familjen!

12 december 2013 - 14 januari 2014

Att få komma tillbaka till Australien med våra barn har länge varit en dröm för mig och Kai. Nu äntligen blir det av! Vi ska träffa våra härliga släktingar och resa runt och njuta av Australien! På vägen dit har vi tre hela dagar att tillbringa i Singapore. Det är 19 år sedan vi var där så det ska bli jättespännande!