Atherton

Atherton Tablelands
söndag 5 januari 2014 - Atherton, Queensland, Australien

Lördagen den 4 januari satte vi väckarklockorna och steg upp tidigt (numera sover alla tack och lov, detta har vi väntat på länge). Vi lämnade vår mysiga stuga och körde in till färjeterminalen, efter att ha tillgodogjort oss en hel flaska solkräm uthälld i vår carry-on bag inför till

Johanna Hamilton
Hamiltons i Australien
Senast aktiv - från Sydney, New South Wales, Australien
Vattenfall
måndag 30 september 2013 - Atherton, Queensland, Australien

Hej Idag har vi kört upp mot höglanden ovanför Cairns igen. Istället för att köra norrut, som vi gjorde igår, körde vi söderöver idag. Under förmiddagen besökte vi vattenfallet Josephine Falls. Vi hann också med ett bad, trots att Linda hade glömt bikini... Hon fick låna badkläder

1500 m fallhöjd och 251 kurvor senare...
söndag 29 september 2013 - Atherton, Queensland, Australien

Hej Idag har vi åkt upp till höglandet ovanför Cairns, Atherton Tablelands. Vi började med att åka upp till Kuranda, en liten stad mitt i regnskogen på sluttningarna norr om Cairns. Till Kuranda går ett gammalt ånglok från foten av berget, och härifrån utgår också en linbana ner

Sista dagen i Tolga..
onsdag 4 juli 2012 - Atherton, Queensland, Australien

Yeeeeesssss! Sista dagen avklarad på bananfarmen. Kommer aldrig någonsin mer igen rensa bananer.. Fasen vad skönt!! Fast börjar tycka det är lite sorgligt att lämna alla här nu. Har börjat fått lite resefeber.. haha. I morgon går flyget från Cairns till Perth. Vi åker med bussen

jobb jobb jobb
torsdag 28 juni 2012 - Atherton, Queensland, Australien

Vi är fortfarande kvar här i Tolga. Vi har jobbat nu i en 4-5 veckor, Robin på lite olika farmer och jag på bananfarm. Jobbet är väl helt okej fast ruskigt tråkigt. Det jag gör är att sortera bananer och ställa upp dem för packning. Har nog aldrig i hela mitt liv sett så många

resedagboken is alive
måndag 11 juni 2012 - Atherton, Queensland, Australien

So I heard, Resedagboken still going strong... Vilket betyder mer bilder och mer dagbok. sweet!!! såå, det var ett tag sen nu, tror de va i Brisbane?! Östkusten va ba sååå grymt!! Jag, Robin och vår lilla hippie camper va på så sjukt många häftiga ställen, kommer knappt ihåg alla..

Senast aktiv - från Siem Reap, Kambodja
Jag är en fattig bonddräng!
tisdag 15 november 2011 - Atherton, Queensland, Australien

2011.11.15 [i]"Jag är fattig bonddräng men jag lever ändå. Dagar går och kommer medan jag knogar på, harvar, sår och plöjer, mockar, gräver och bär, går bak mina oxar hojtar visslar och svär. Jag är fattig bonddräng och jag tuggar mitt snus, och när lördan kommer vill jag ta

Bowling in A-Town
lördag 12 november 2011 - Atherton, Queensland, Australien

2011.11.12 På kvällens schema stod det bowling! Vi samlade ihop hela det goa gänget som huserar vårt hostel och marscherade gemensamt mot bowlinghallen. En riktigt trevlig helg med mycket skratt. Bowlinghallen tillät även att man kunde ta med sig sin egen öl vilket gjorde kvällen ännu

Senast aktiv - från Atherton, Queensland, Australien
Höjdrädda svenskar och en tysk
söndag 6 november 2011 - Atherton, Queensland, Australien

2011.11.06 Då var det helg igen. Dagarna rullar på snabbt när man jobbar och helgerna är alltid händelserika. Söndagen spenderades vid en 11-15 meter hög klippa som vi med lite tveksam inställning skulle hoppa ifrån.. Och landa i vatten såklart (!), så självmordsbenägna är vi inte,

Life in Atherton
lördag 5 november 2011 - Atherton, Queensland, Australien

2011.11.05 Har ett gäng härliga fest bilder som jag vill dela med mig av som jag inte fick med i mitt förra inlägg. Håll utkik efter Lars lookAlike (Lars är Jimmis fina fader, mannen med Mustaschen)(som är skrämmande lik). Ha en trevlig helg!

Australien

22 december 2013 - 14 februari 2014

Australien 2013 (Fosters round-trip)

7 september 2013 - 6 oktober 2013

backpacking 2012/2013

9 mars 2012 - 1 maj 2013

Down Under

17 september 2011 - 12 april 2012

Fyra grabbar blev sugna på att packa väskorna och lämna ljuva Sverige för att resa till andra sidan jordklotet. Down Under here we come!

Australien

29 mars 2011 - 13 september 2011

Familjen Flax's resa till Australien!

6 december 2010 - 12 februari 2011

Australien. Slutet?

26 november 2010 - 25 januari 2011

Nu sätter det igång. Om det är slutet eller början, det vet jag inte. Allt jag vet är att det är dags att gå.

Australia, here I come.

8 november 2010 - 13 juli 2011

Min första resa som backpacker. Känns härligt att få kasta sig ut och se vart man hamnar. Få planer gjorda, men hoppas på en blandning mellan resa, surf, träffa andra backpackers och kanske träffa några Aboriginer. Kan inte bli annat än underbart! :)