drab vs vibrant
måndag 28 maj 2018 - Tirana, Tirana County, Albanien

The centre of Tirana is easily explored on foot and its heart is the Skanderbeg Square. Gjergj Kastrioti was born in 1405 and taken from his family at a young age, raised at the Ottoman court and became a prominent military commander, which earned him the honorific Iskender Beg, “Lord

Sanna Wiklund
charis i Kosovo and Albania, siblings separated
Senast aktiv - från Vasa, Finland
Sammanfattning av sista dagarna
lördag 21 juli 2018 - Tirana, Tirana County, Albanien

Nu är det plötsligt sista kvällen och imorgon åker vi hem. Det betyder att jag måste sammanfatta en dryg vecka på några rader. Men eftersom vi har genomfört den lite mer äventyrliga delen av resan och sen stydea familjen och packningen mot kusten igen för lite avkoppling och bad så ska

Tripp till Tirana
söndag 20 maj 2018 - Tirana, Tirana County, Albanien

Foton finns här:http://jalbum.net/a/1897162Resan började lyckligt och fortsatte sedan likadant. När jag kört 3 mil på väg till Arlanda och skulle köra av färjan över Bråviken, ringde telefonen. Det var UPS-bilen som ville lämna ett paket till mitt hus. Det visade sig, att de stod först

Svante Prag
Svapr i Tripp till Tirana
Senast aktiv - från Ljubljana, Slovenien
Tirana, Albania 2018
onsdag 28 februari 2018 - Tirana, Tirana County, Albanien

Färden ifrån Budapest till Tirana började med ett gapskratt! När Wizz Air piloten lyckades få upp flygplanet i luften så klappade alla albaner hej vilt!Färden ifrån Tiranas flygplats Moder Teresa Airport intill Tirana city center var ca 2 mil. En liten äldre man i brun skinnjacka ragga upp

M Lowereneborg
LowerEneborg i Tirana, Albania 2018
Senast aktiv - från Helsingborg, Skåne län, Sverige
Albanien till Turkiet 2
onsdag 6 april 2016 - Tirana, Tirana County, Albanien

Hej! Resan började på Landvetters flygplats. Där checkar vi in, men får reda på att endast handbagage ingår i de aktuella flygbiljetterna. Bara att gå till SAS informationen och betala 560.- för två väskor. Inte ok, Albatros hur boka ni??? Lämnar Landvetter 7.10 först till Frankfurt,

söndag 18 oktober 2015 - Tirana, Tirana County, Albanien

Åkte tidig morgon med tåget från Krisianstad, anlände i god tid och hann avnjuta en fantastisk Cappuchino på Lagkagehuset innan det var dags att borda planet. Åkte med ett litet plan (2+2) så jag var orolig för tryckutjämningen i öronen eftersom vi båda var lite förkylda, gick dock

Emilia Emilsson
emiliaemilsson i Albanien och Montenegro i höst
Senast aktiv - från Vasa, Finland
torsdag 23 juli 2015 - Tirana, Tirana County, Albanien

Tirana 22-23.7 Hittills har vi lyckats checkat av stad på stad i vår planerade resrutt, men eftersom tiden håller på att rinna ut nu har vi valt att endast tillbringa två dagar i Albaniens huvudstad Tirana. Ett besök till den Albanska rivieran får ske någon gång i framtiden. Vi hade (som

onsdag 17 juli 2013 - Tirana, Tirana County, Albanien

Ja sällan har upplevelserna för mig gått så på tvärs mot mina egna fördomar. Vilka vackra länder, gästvänlig befolkning, goda viner och storslagen natur och stadsmiljö. Besök som för alltid kommer finnas som bilder i hjärnbanken. Krig, politik och historia i ett Kinderägg, 3

Rundtur Albanien sommaren 2018

6 juli 2018 - 6 juli 2018

En del sol och bad. Lite vandring i bergen. Pyttelite stad.

Tripp till Tirana

16 maj 2018 - 20 maj 2018

En långhelg i det så vänliga och billiga Albanien

Kosovo and Albania, siblings separated

23 maj 2018 - 3 juni 2018

The newest country in Europe and the most unknown await exploration!

Tirana, Albania 2018

18 februari 2018 - 25 februari 2018

Albanien, Makedonien via Grekland till Turkiet

5 april 2016 - 14 april 2016

En resa med Albatros till Albanien, Makedonien via Grekland till Turkiet.

Albanien och Montenegro i höst

16 oktober 2015 - 25 oktober 2015

En höstresa för att upptäcka några nya länder! Börjar i Tirana med omnejd innan vi upptäcker Montenegro.

Sommarresan 2015

5 juli 2015 - 28 juli 2015

På skuta i Kroatiska övärlden

3 juli 2013 - 31 juli 2013

Med bil genom Europa ner till Split där vi mönstrar på Gulet Aborda den 6 juli. Vi kommer att berätta om våra bravader på Europas vägar, lite tips och trix som vi vill dela med oss av i forumet till andra resenärer eller bara för skojs skull....

Makedonien och Albanien

22 maj 2013 - 6 juni 2013

Vi ska åka på semester till Makedonien och Albanien. Börjar resan i Skopje i Makedonien och reser runt, avslutar i Tirana i Albanien

DE FORBANNA FJELLA

22 juni 2013 - 30 juni 2013

Nei da, det er ikke slik at jeg begynner å få nok av fjell. De forbannede fjellene er en fjellrekke i De dinariske alpene og ligger i grenseområdet mellom det nordlige Albania, Kosovo og Montenegro. Beskrivelser av dette området har lokket Marita og meg ut på nye eventyr for å oppleve natur og mennesker som lever i pakt med hverandre. Og hvorfor fjellene kalles "de forbannede", kanskje det kommer svar på det også etter hvert...