Bli medlem i Sveriges
största resecommunity!

Från Swasiland till Lesotho
onsdag 9 oktober 2019 - Durban, KwaZulu-Natal, Sydafrika

På väg från Swasiland åkte vi mot kusten. Hade en natt i St Lucia, the hippo town. Med varningsskyltar i staden att akta sig för flodhästar nattetid, dom äger staden. Och således båttur på floden för att ta en närmare titt på flodhästarna.Efter det åkte vi mot Durban med 1 timmes

Anna Lickander
lickander i Safari i Sydafrika
Senast aktiv - från Hermanus, Västra Kapprovinsen, Sydafrika
Slutet är här🙃
lördag 18 januari 2020 - Bangkok, Thailand

Började vår sista dag med en härlig frukost på vårt härliga hotell. Plockade ihop oss och for iväg med taxi till flodbåtarna. Kändes helt fel när vi kom fram så vi gick därifrån för att söka upp hållplatsen för de båtar som går mellan de olika hållplatserna på floden. Med

Madelen Ekstrand
kentomadelen i Singapore, Bali och Bangkok
Senast aktiv - från Bangkok, Thailand
Japp, då kör vi !
fredag 17 januari 2020 - Kalpitiya, Nordvästprovinsen, Sri Lanka

Frukosten är jättebra på det här stället, ett stort fat med färdigskuren frukt att pocka ifrån, omelett, bröd (och bacon om man vill ) men framförallt bryggkaffe! Asså dagen börjar efter ☕️☕️☕️koppar kaffe😁. Stämningen är väldigt trevlig här. Eftersom borden inte

Fredag 17 - lördag 18 januari 2020
lördag 18 januari 2020 - São Paulo, Sorocaba, Brasilien

Fredag 17 januari 2020På morgonen – jag vaknade vid 6-tiden – hade vi lämnat havet och det var skog på båda sidorna. Fortfarande många vilda bananträd. Mulet och stundtals regn. Ibland såg vi inte bergstopparna för molnen gick så lågt. Ingen bebyggelse alls. I området efter Curitiba

Eric Lund
sm0jsm i Sydamerika 2019-2020
Senast aktiv - från São Paulo, Sorocaba, Brasilien
Ändrade planer
lördag 18 januari 2020 - Hermanus, Västra Kapprovinsen, Sydafrika

Har varit i hermanus 4 dagar. Sköna promenader på stranden varje dag. Dock går det ju inte o bada när vattnet är 12 grader. Först hett på dagarna och blåsigt, sedan igår "kallt" och blåsigt om du 20 grader räknas som kallt. Åker till Kapstaden ikväll och bor på hotell skall med ett

18 januari
lördag 18 januari 2020 - Wellington, Kiriwhakapapa, Nya Zeeland

Idag har vi lämnat sydön bakom oss och tagit båten till nordön. Vilken fantastisk överfart, stilla havet var verkligen stilla så vi blev inte sjösjuka, det tog 3,5 timme över. Vi åkte verkligen i första klass, mat, öl, vin, kaffe och mycket annat gott att äta fanns till vårt

Eva Rubin
Evru54 i Australien/Nya Zeeland/Bali
Senast aktiv - från Wellington, Kiriwhakapapa, Nya Zeeland
17 januari
fredag 17 januari 2020 - Kaikoura, Canterbury, Nya Zeeland

I dag har vi varit på valsafari. Resan ut med båten gick bra men så fort den stannade så var det inte roligt, det körde runt i magen och det var en hel del som kräktes. Men vi såg tre stycken stora valar, en haj och många delfiner. Såg även albatross.

Eva Rubin
Evru54 i Australien/Nya Zeeland/Bali
Senast aktiv - från Wellington, Kiriwhakapapa, Nya Zeeland
Phu Quoc
lördag 18 januari 2020 - Phu Quoc, Kien Giang, Vietnam

Hej!Nu har vi tillbringat en knapp vecka på Vietnams största ö, Phu Quoc. Vårt första boende låg 10 minuters promenad från stranden, i den lilla byn Ông Lang, och var väldigt fint, bortsett från att rummet då vi kom var fullt med mygg. Energiskt började vi jaga de jobbiga små rackarna

Daniel Och Susanna Bolin
Dabo i Vietnam 2019/20
Senast aktiv - från Phu Quoc, Kien Giang, Vietnam
Lediga dagen
lördag 18 januari 2020 - Bangladesh

Ledig dag igår. Rondade av den patien som låg kvar sedan gårdagrns operation En elvaårig tjejt som fått sin ena hälsena förlängd. Hade ont o fick ligga kvar ett tag till.Var mycket orolig och så hennes båda förädrar som förstås också var kva. Gott om sängplate´ser på sjukhuset o

Hans.engstedt
Hans.engstedt i FRIENDSHIPINBANGLADESH
Senast aktiv - från Bangladesh
Turister i Bangkok!
fredag 17 januari 2020 - Bangkok, Thailand

Vaknade fredagmorgon i vårt hemska hotell efter en natt med begränsad sömn. Duschade och tvättade håret noga, kände ett behov av att skrubba av sig lukten från rummet. Åt frukost, som faktiskt inte alls var dålig, och tog oss i väg på utflykt. Tog tåget iväg till Mahanakhon skywalk