Bli medlem i Sveriges
största resecommunity!

Tips på hur du kan fördriva tid när du är ute på långtur med bilen
torsdag 19 november 2020 - Borås, Västra Götalands län, Sverige

Det flesta kan nog hålla med om att det är en kittlande känsla att ge sig ut på en roadtrip, då och då. Med det sagt så kan det också vara en prövning – efter några timmar är det lätt hänt att otåligheten tar över och det börjar krypa i benen. Lyckligtvis finns det en hel del

Singapore högst upp på listan
måndag 16 november 2020 - Singapore

I dessa tider är det lätt hänt att man svävar iväg med olika drömresemål. På senare tid har jag fått upp ögonen allt mer för Asien och i synnerhet Singapore som verkar vara en unik upplevelse. Från flådiga Marina Bay till landets berömda gatumat och mäktiga vyer. Jag är inte

Längtan efter att få uppleva ett Old Firm-derby
fredag 13 november 2020 - London, England, Storbritannien

Jag vet att Premier League är den hetaste fotbollsligan idag. Det är där alla superstjärnor spelar och där det finns störst TV-avtal. Det är också den ligan med flest topplag just nu. Där en demontränare som Carlo Ancelotti coachar ett mittenlag. Hur som helst är det inte dit jag

Drömmen om livet runt Sydney Harbour
måndag 8 november 2021 - Sydney, New South Wales, Australien

Nästa år, om allt tillåter, funderar jag på att spendera senhösten i SIdney. Något som känns mer och mer lockande för varje dag som går sett till det rådande höstrugget…Av den anledningen tänkte jag passa på att berätta lite om mina upplevelser av Sidney, som jag hade unnesten att

Tahititime
fredag 16 juli 2010 - Franska Polynesien

Hei alle sammen,En rask liten oppdatering fra tahitis vakre øygrupper. Her er det selvsagt laguner og palmer og vakkert vann I alle nyanser av blått. Tina, Matai og jeg koser oss sammen, og Kyber er her og.. Han er I og for seg så ålreight som en svigersøster kommer til å synes en som prøver

En resa till det fantasiska Monte Carlo
fredag 6 september 2019 - Monte Carlo, Monaco-Ville, Monaco

I den har artikeln tänkte jag berätta lite om min resa till Monte Carlo som jag gjorde ifjol. Just nu är det svårt att resa för oss alla, men jag hoppas att detta blir en bra ingång för alla som vill åka längre fram.En anledning till att många vill åka till Monte Carlo är att det har

Drömmen om en fotbollsresa till England
onsdag 21 oktober 2020 - Borås, Västra Götalands län, Sverige

Det är många som drömmer om att göra en fotbollsresa. Efter att ha följt favoritlaget på TV under en massa år och sett hur det ser ut på läktarna blir det förstås mycket lockande att göra den där resan och se hur det ser ut i verkligheten. Om man dessutom gillar att spela på fotboll

Exit Through the Gift Shop
måndag 5 oktober 2020 - Visby, Gotlands län, Sverige

På lördagen var det Visbydagen i stan och vi hade fyra timmar från utcheckning på Gute hotell, till incheckning på Clarion Visby. Så bilen in igen på de smala gatorna, lasta väskor och köra bort dem till bagagegarderoben på Clarion. Efter att ha vandrat runt innanför ringmuren i snart en

Autumn Sonata
fredag 2 oktober 2020 -

Är kanske inte direkt snabbast på morgnarna och då vi prioriterar återhämtning så blev det också på fredagen en kombinerad frukost-lunch. Denna intog vi på Fiket vid Österport precis utanför ringmuren. Rökt lax för Emelie medan jag valde raggmunk med fläsk. Fredagen var vigd till

Rauk 'n' roll
torsdag 1 oktober 2020 - Hoburg, Gotlands län, Sverige

Coronatider har gjort att hotellet inte serverar frukost, därav också ett förmånligt pris. Men mat behövs och vi köpte därför varsin smörgås på konditori Siesta utanför ringmuren innan vi begav oss iväg på onsdagens utflykt. Bilen förde oss genom Roma mot den östra kusten. Första